صفحه اینستاگرام، رسانه شماست که به‌کمک آن می‌توانید به اهداف خود از جمله ارتباط سازی، افزایش فروش، جلب اعتماد مشتری و برندینگ برسید. برای رسیدن به این اهداف به یک استراتژی محتوایی هدفمند نیاز دارید.

خدمات ارائه شده در بسته استراتژی محتوای اینستاگرام شامل موارد زیر است:

خدمات توضیحات
تحلیل وضعیت فعلی محتوای پیج
وضعیت فعلی پیج شما از نظر محتوایی بررسی می‌شود. با توجه به هدف و مخاطب مورد نظر، ایرادات آن برطرف شده تا در برنامه تدوین شده اصلاح این نقاط ضعف در برنامه لحاظ شود.
تحلیل رقبا
در این مرحله صفحه اینستاگرام رقبای شما بررسی می‌شود. نقاط ضعف و قوت آن مشخص شده تا بهترین برنامه محتوایی تدوین شود.
شناخت مخاطب هدف و پرسونا
برای داشتن یک محتوای اثربخش و هدفمند باید مخاطب هدف و مشتری خود را کامل بشناسید. پس در این مرحله با شناخت کامل از مخاطب یک یا چند پرسونا برای آن طراحی می‌شود.
ارائه ساختار کلی پیج
هر پیج موفق از یک ساختار محتوایی مشخص تبعیت می‌کند. برای پیج شما نیز یک ساختار مناسب محتوایی طراحی شده و پیشنهاد می‌شود.
لحن محتوا
با توجه به مخاطب هدف و هویت برند خودتان لحن مناسب محتوای شما مشخص می‌شود.
تقویم محتوایی
در مرحله آخر یک تقویم محتوایی در اختیار شما گذاشته می‌شود. این تقویم شامل دسته محتوایی، موضوع محتوا، مخاطب هدف، نتایج کلیدی، فرمت محتوا و زمان انتشار است.

 استراتژی محتوای اینستاگرام بنا به نیاز بیزنس می‌تواند یک ماهه تا سه ماهه تدوین شود. اما پیشنهاد این است که برای گرفتن نتیجه مطلوب هر ماه این کار انجام شود. مدت زمان مورد نیاز برای تکمیل استراتژی محتوای اینستاگرام بسته به بیزنس معمولا یک هفته طول می‌کشد.