به محصولت باور داری؟

باور به محصول

با بعضی از فروشندگان که صحبت می کنیم چنان از محصول خودشان حرف می زنند که وسوسه می شویم آن را بخریم. با تمام وجود در مورد آن صحبت می کند، به طوری که یک لحظه تصور می کنیم خودش آن را تولید کرده و همیشه از آن استفاده می کند. یا مثلا یک سری از مدرسانی که دوره آموزشی ارائه می دهند. جوری از دوره خود و نتایج آن تعریف می کنند که مطمئن می شویم هر طور شده آن را بخریم.

چرا باید محصولمان را باور داشته باشیم؟

باور داشتن به محصول یا خدمات یک اصل ضروری برای فروش است. منطقی این است که شما به چیزی که می فروشید باور داشته باشید. اگر حس شما نسبت به کیفیت محصولتان واقعی نباشد نمی توانید به خوبی مشتری را قانع کنید. یا اگر از شما بخرد، ممکن است از خرید خود پشیمان شود. زیگ زیگلار یکی از فروشندگان حرفه ای و بزرگ یک جمله جالب دارد:

اگر معتقدید که محصول یا خدمات شما می تواند نیاز واقعی مشتری یا مخاطب را برطرف کند، معرفی و فروش آن یک وظیفه اخلاقی است.

باور داشتن به محصول

چرا او فکر می کند که اعتقاد و باور شما به محصول یا خدماتتان برای فروش ضروری است؟

  • اخلاق: اگر به آنچه می فروشید اعتقاد و باور نداشته باشید به محض انجام فروش دچار این شک و تردید می شوید. شک نسبت به اینکه آیا محصولی که می فروشم واقعا به درد مشتری می خورد؟ نکند دارم آن ها را فریب می دهم. نکند بعد از خرید پشیمان شود! پس موقع فروش پا پس می کشید یا با تمام وجود انجامش نمی دهید. مشتری هم زود متوجه شده و فروش موفقی نخواهید داشت.

 

  • اعتماد به نفس: اگر به چیزی که می فروشید باور داشته باشید موقع فروش و بعد از آن اعتماد به نفس بیشتری از خود نشان می دهید. همین عامل روی جلب اعتماد مشتری تاثیر گذاشته و احتمال فروش را افزایش می دهد.

  • تایید اجتماعی یا سوشال پروف: اعتقاد و باور شما نسبت به محصول یا خدماتتان یک نوع تایید اجتماعی برای مشتریان تان محسوب می شود. چون شما معتقد هستید که محصول پیشنهادی تان ارزش بالایی می تواند برای مشتری داشته باشد. شاید بگویید خب هیچ فروشنده ای نمی گوید محصول من بد است و هر کسی باشد محصولش را خوب معرفی می کند. اما این درست نیست. چون بین کسی که محصولش را باور دارید و کسی که ندارد، تفاوت آشکاری وجود دارد که مشتری کاملا آن را می فهمد.

پس اگر واقعا به محصولتان باور دارید و می دانید برای مخاطبتان خوب است از فروش و معرفی آن ابایی نداشته باشید. بلکه با جرات کامل و محکم آن را بفروشید.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *